Som noget nyt vil vi begynde at lave en række indlæg, der hjælper dig godt på vej på eventyr, når du spiller med udvidelsespakken Verdenseventyr. Indlæggene vil være lidt tilfældige efter den rækkefølge de dukker op i, i vores spil og det overordnede formål er at de på sigt skal fungere som et opslagsværk for spillere i problemer ;-)
Her kommer det første eventyr fra Kina, som foregår i Den Forsvundne Hærs Sale. Følg billedguiden trin for trin eller scrol ned til bunden og se videoen.
Når du har accepteret eventyret, kan du altid se ude på oversigtskortet, hvor du skal hen. Den gule stjerne viser, hvor Frank skal gå hen for at tale med Lin Hua. Jeg kan enten trykke på “Meld tilbage” nede i panelet over humørstumperne, eller trykke på stjernen på kortet og vælge “meld tilbage”.
Snak nu med Lin Hua og tag dernæst på jagt efter det oldgamle relikvie.
Igen kan du på kortet se hvor du skal hen. Nu gælder det bygningen der hedder”Den forsvundne hærs sale”.
Når du kommer ind i bygningen, skal du stille dig på flisen med fødderne. Dette vil resultere i at gulvet åbner og en trappe kommer til syne. Gå ned af den indtil du kommer til døren, på nedenstående billede.
Her skal du trykke på den store sten med nøglen i og vælge indsæt kilesten.
Så vil du se at døren bliver låst op.
Nu kommer du ind i rummet med en statue og en flise. Opgaven går ud på at trække statuen hen på flisen. Husk at samle pengene op fra gulvet!
Hvis du vælger træk, flytter Frank statuen et felt, men ved træk langt flytter han til han ikke kan komme længere eller indtil der sker noget (som når den f.eks. kommer over flisen). Statuen behøver ikke at dække flisen 100 %, den skal bare hen og røre noget af den.
Når statuen rører flisen låses døren op.
I det næste rum skal du trække endnu en statue fra træfeltet over på flisen med ikonet på.
Dette vil frembringe fodspor i træflisen og når du placerer Frank på den, åbnes den næste dør.
I det næste rum er en masse statuer og en elektrisk fælde. Hvis simmeren er dygtig i mekanikfærdigheden, kan de som regel demontere fælden, så de kan gå igennem. Men noget der er meget lettere er at skubbe statuen ind i den! Så når muligheden er der, er det klart vejen frem!
Her ser du, at fælden begynder at krakerele, når statuen kommer ind i strømmen.
Nu skal du rydde stenbunken i hjørnet, så du kan se hvad fodsporene nedenunder, har for betydning.
Du finder ud af, at et stort rum bliver tilgængeligt! I dette rum er der tre kister, som du skal åbne. Der er som regel goodies i, som enten skal bruges senere eller som kan øge din rigdom.
Skub rundt på statuerne, indtil du har adgang til alle kisterne.
Der var dog ikke noget der gav adgang til den låste dør, i forrige rum. Så er det en god idé at tage væggene helt op, og se om du har overset noget. Det er nemlig ret let at overse kontakterne i væggen, som den jeg har markeret på billedet ovenfor. Som med kisterne, vil der som regel være noget i dem som du skal bruge eller som forsøder tilværelsen lidt. Du vil dog også komme ud for at der er kryb derinde, som kravler ud over din simmer og giver ham lidt af et chok. Frank blev i hvert fald lidt af en bangebuks da en masse biller kom ud af hullet…
Men han fik dog tændt for kontakten, som åbner døren!
I det næste rum finder du en brønd. Du kan vælge at blive gennemblødt eller udforske den. Nu tænker du måske nok, hvorfor skulle jeg få lyst til at blive gennemblødt, men det er faktisk nyttigt i flere situationer. Det hænder ind imellem at der går ild i en!! Og der kan en brønd altså blive din ven i nøden. Derudover er det i nogle udfordringer meget praktisk at være gennemblødt, så kan man nemlig gå igennem fælderne med ild! Smart hva!? Nå, men nu skal vi bare igennem, der er jo ikke noget ild lige rundt om hjørnet. Derfor vælger vi udforsk.
Du vil få en besked, der spørger om du skal svømme igennem en tunnel, og det skal du! Så kommer du op i et tilstødende rum, med en kiste i.
I kisten finder du en stjerne kilesten, den skal du naturligvis have med. Dernæst vælger du at hoppe i brønden igen og svømme tilbage.
I rummet med den første brønd, sætter du kilestenen i og ser at døren låses op.
I det nye rum ser du en masse stråler omkring den ene kiste! Det betyder at du har fundet det du leder efter. Åbn kisterne, tag indholdet med og træd på fodsporene for at komme ud til trappen, hvor du kom ned.
Det eneste der er tilbage i denne udfordring, er nu at gå tilbage med relikviet til Lin Hua. Og så har hun sikkert noget mere, hun gerne vil bede dig om.