Hoteltårne er værelser til de gæster der bor på dit hotel. De er såkaldte “Rabbit holes”, som kan rumme mange simmere på en gang, men vi kan ikke se hvad der sker derinde. Man kan bruge hoteltårnet til at blive frisket lidt op, få søvn og Juhuu. Og det er ligegyldigt om du bor i tårnet eller i et VIP-værelse, du kan altid bruge disse funktioner.
Alle hoteltårne kan opgraderes to gange, hvis du er villig til at betale for det. Hver opgradering øger antallet af senge og på niveau 3 låses der op for spa funktioner, hvilket plejer at være en succes.
Opgraderinger koster mellem 5.000 og 25.000 simoleoner og det koster mellem 40 og 1.750 simoleoner at vedligeholde dem.
Ved at klikke på et tårn kan du slå room service til og fra. Så længe du er på de første to niveauer koster det 25 simoleoner i vedligehold, at have roomservice. På niveau 3 koster det dog 50 simoleoner for roomservice og 50 for spa. Familien der ejer hotellet kan naturligvis drage nytte af disse funktioner uden omkostninger. Jo højere niveau hoteltårnene har og jo flere hoteltårne der er, jo bedre bliver stjerneklassifikationen af hotellet enten ved højere kapacitet eller pænere bygninger.
VIP-værelser
VIP-værelser koster 50 % mere at leje, end værelser i hoteltårne. Antallet af senge de øger kapaciteten med, afhænger af hvor mange senge der er i VIP-området. Du kan godt have mere end et VIP-område med hver sine faciliteter. Der er 20 % chance for, at en besøgende simmer vil checke ind i et VIP-værelse. Man kan ikke have et hotel uden et hoteltårn og uden en receptionsdesk, så der er ikke mulighed for kun at have VIP-værelser.
For at tilføje et VIP-værelse, så skal du blot bygge et rum eller en bygning på din hotelgrund. Når det er gjort tilføjer du en dør, klikker på den i spil mode og så kan du vælge “tilføj ny VIP lås”, hvilket betyder at det kun er simmere som checker ind i et VIP-værelse, der kan komme igennem det område. Det vil booste stjerneklassifikationen på dit hotel, hvis du har et par VIP værelser. Mens en simmer er inde i et VIP-værelse vil de få opfyldt behov 20 % hurtigere og de falder igen 20 % langsommere.