Et af de mere indviklede, og formentlig også et af de sidste, eventyr i Egypten handler om at hacke hovedcomputeren i den hemmelige MørkoMænd base. Faktisk er det ret simpelt når man først ved hvad man skal gøre, men det er i hvert fald en af de udfordringer jeg har brugt længst tid på at gennemskue. Så nu vil jeg gennemgå hvordan du gennemfører det.
Du bliver sendt til Nabila Moussa, da MørkoMænd søger hærdede eventyrere til at hjælpe med et par aktiviteter. Først vil du blive sendt på jagt efter 6 stykker kobber, som du skal bruge til at bestikke chefkøbmanden Shadia Rashid, som til gengæld vil give dig nogle nyttige oplysninger.
Når du leverer bestikkelsen til Shadia, får du at vide hvor du skal gå hen for at udføre arbejdet, nemlig Lufti husholdningen. Udfordringen lyder på at finde hovedcomputeren i den hemmelige base og hacke den.
Ved første øjekast er det ikke til at se at der skulle være et hemmeligt sted her, men det er selvfølgelig også den bedste strategi hvis man vil lave noget hemmeligt ;)
Hemmeligheden ligger dog i at trække ud i toilettet bag ved trappen, hvilket aktiverer en kontakt som åbner en trappenedgang.
Når du går ned af trappen er der 4 felter, som alle aktiverer et eller andet når du stiller dig på dem. Rundt omkring i huset findes der hints til hvilken rækkefølge de skal aktiveres i.
Da Frank trak i toilettet fik han koden 2 – 3 – 4 – 1, hvorfor han starter med at stille sig på feltet jeg har markeret med 2. Kommer du til at lave en fejl, kan du træde på feltet nede ved trappen, som nulstiller felterne og tillader dig at starte forfra. De andre koder skulle eftersigende kunne findes i bogreolen og ved at tænde og slukke stereoanlægget.
Når du har trådt på felterne i den rigtige rækkefølge vil du se at alle svingdørene nu står åbne så du har mulighed for at passere og gå hen til trappen der fører dig et niveau ned.
Du vil ligeledes opleve at lyset bliver grønt, når du har den rigtige kombination.
På næste niveau er der lidt flere felter at vælge imellem og der florerer lidt forskellige koder. Den kode der fungerede for Frank, var 6 – 1 – 7.
På det næste niveau er der igen lidt flere felter. Her er koden 8 – 2 – 4 – 7.
Dette er den sidste kode, før du får adgang til hovedcomputeren i den hemmelige base.
Nu går du hen til computeren, trykker på den og vælger “Hack”. Han stopper af sig selv, når han har fået det information han har brug for. Husk at kigge i kisterne på vej tilbage.