sims 4 egenskaber

Egenskaber i Sims 4

Egenskaber er i Sims 4 blevet vigtigere og mere afgørende end nogensinde før i Sims historien. Egenskaber, på engelsk ‘traits’ er byggeklodser der afgør din Simmers personlighed, præcis ligesom du selv har en række egenskaber der danner rammer for, hvem du er som person.

I Sims 4 har din simmers egenskaber indflydelse på din simmers følelser, deres opførsel, behov og de humørstumper de får ved enkelte interaktioner og oplevelser. Det er altså mere komplekst end nogensinde, at styre dine simmere, men også det mere interessant og uforudsigeligt – hvilket altid tilfører ekstra sjov til spillet.

Herunder kan du se oversigten over samtlige egenskaber i Sims 4, som du kan vælge til din simmer.

 

Emotionelle egenskaber

  • Aktiv (Disse simmere er ofte energiske, kan motivere andre simmere og bliver triste, hvis der går for lang tid, uden at de træner)
  • Munter (Disse simmere er ofte gladere end andre simmere)
  • Kreativ (Disse simmere er ofte inspirerede, kan dele kreative ideer med andre simmere og bliver triste, hvis der går for længe mellem de kreative interaktioner)
  • Geni (Disse simmere er ofte fokuserede, kan dele ideer med andre simmere og bliver triste, hvis de ikke har forbedret deres mentale færdighed i lang tid)
  • Dyster (Disse simmere er ofte triste, kan dele melankolske tanker med andre simmere, og deres kreative færdigheder får et boost, når de er triste)
  • Spasmager (Disse simmere er ofte legesyge)
  • Temperament (Disse simmere er ofte vrede, de kan opildne andre simmere og bliver vrede når de bliver udsat for ballade)
  • Romantisk (Disse simmere er ofte meget flirtende og kan blive triste, hvis de går længe mellem romantiske sociale interaktioner)
  • Selvsikker (Disse simmere er ofte selvsikre)

 

 

Hobby egenskaber

  • Kunstelsker (Disse simmere får vigtige humørstumper ved at kigge på kunst. De kan nyde kunst og diskutere det på forskellige måder)
  • Bogorm (Disse simmere får vigtige humørstumper ved at læse bøger. De kan analysere og diskutere bøger på forskellige måder)
  • Madelsker (Disse simmere bliver glade og har det sjovt, når de spiser god mad. De bliver utilpasse af at spise dårlig mad og får ideer af at se madprogrammer i fjernsynet)
  • Nørd (Disse simmere bliver glade af at læse science fiction og spille computerspil. De bliver anspændte, hvis det er længe siden de sidst har spillet, de er bedre til at finde samleobjekter, og de kan snakke om nørdede ting med andre nørd-simmere.)
  • Musikelsker (Disse simmere får vigtige humørstumper og tilfredsstiller deres underholdningsbehov ved at lytte til musik. De bliver glade af at spille instrumenter.
  • Perfektionist (Disse simmere er længere tid om at fremstille ting, men deres produkter er ofte af højere kvalitet. De får vigtige humørstumper af at lave ting af høj kvalitet og negative humørstumper af at lave ting af lav kvalitet.)

 

Livsstils egenskaber

  • Ambitiøs (Disse simmere får vigtige humørstumper ved at have succes på arbejdspladsen og negative humørstumper, hvis det går dårligt med karrieren. De kan blive triste hvis ikke de bliver forfremmet.)
  • Barnlig (Disse simmere får vigtige humørstumper ved at se børnefjernsyn. De bliver legesyge af at lege med børn, og de bliver glade når de leger med børnelegetøj)
  • Klodset (Disse simmere er ofte dårlige til fysisk aktivitet, men ender som regel med at grine over deres fiasko i stedet for at blive triste)
  • Grovæder (Disse simmere har en meget negativ reaktion på sult, de elsker at spise (uanset kvalitet på maden), de kan spise fordærvet mad og kan lede efter mad i skraldet)
  • Vanvittig (Disse simmere kan snakke med sig selv og har forudsigelige følelser)
  • Doven (Disse simmere får vigtige humørstumper af at se fjernsyn, tage en lur eller benytte sig af komfortable møbler. De bliver hurtigere trætte af træning, og de bliver anspændte af at udføre deres pligter i hjemmet)
  • Friluftssimmer (Disse simmere kan snakke begejstret om naturen med andre simmere, og de bliver glade af at være udenfor)
  • Materialistisk (Disse simmere kan nyde og prale af deres ejendele, og de bliver triste, hvis det er længe siden, de sidst har købt noget nyt)
  • Ordenssimmer (Disse simmere bliver glade og har det sjovt, når de udfører deres pligter i hjemmet. De kan få rengøringsvanvid og bliver meget utilpasse i beskidte omgivelser.
  • Sjuskehoved (Disse simmere bliver ikke påvirket af beskidte omgivelser, og deres ejendele bliver hurtigere beskidte)
  • Snob (Disse simmere kan kritisere håndværket bag produkter af dårlig kvalitet, de keder sig over underholdningsfjernsyn og får selvtillid af at være sammen med andre snobbede simmere)

 

Sociale egenskaber

  • Drengerøv (Disse simmere kan give andre drengerøve et drengerøvsknus, de får mere selvtillid af at være sammen med andre drengerøve og bliver energiske af at se på sport)
  • Ond (Disse simmere bliver glade af at omgive sig med simmere med negative humørstumper. De kan grine diabolsk, snakke om deres onde planer og bliver vrede, når de interagerer med gode simmere)
  • Famileorienteret (Disse simmere bliver glade af at omgive sig med familiemedlemmer. De bliver triste, hvis de ikke interagerer med deres familie ofte nok, og de kan prale med deres familie)
  • God (Disse simmere bliver glade af at omgive sig med simmere med positive humørstumper, de kan donere til velgørenhed, bliver triste af at interagere med onde simmere og kan diskutere vedensfreden)
  • Hader børn (Disse simmere bliver vrede, når de er sammen med børn. De bliver anspændte, når de har prøvet på at få et barn, og de kan være lede mod børn)
  • Enspænder (Disse simmere bliver glade af at være alene, og de får ikke negative humørstumper, når deres sociale behov er i bund. De bliver anspændte af at møde fremmede og bliver pinligt berørte af sociale afvisninger)
  • Led (Disse simmere bliver glade, når de laver ballade eller er lede overfor andre simmere, og de får selvtillid af at vinde en slåskamp)
  • Forholdsfobi (Disse simmere bliver anspændte af at være for lang tid i det samme job eller forhold, bliver glade af at sige op på jobbet eller afslutte et forhold. De tager lang tid om at fri og kan snakke om deres angst for at binde sig)
  • Udadvendt (Disse simmere får vigtige humørstumper af venlig socialisering. Deres sociale behov falder hurtigere, og de får negative humørstumper, når deres sociale behov er i bund)