Med udvidelsespakken Nye Venner, så kommer der en masse nye sociale interaktioner. Et af de primære elementer for udvidelsespakken er muligheden for at lave klubber til dine simmere. Her har de alle muligheder for at få dækket deres sociale behov. I klubberne kan du selv bestemme reglerne, hvordan klubmedlemmerne skal se ud og hvor de skal mødes. Uanset hvordan en simmer normalt opfører sig, så vil de rette sig efter klubbens regler når de er samlet med klubben. Klubber er en god måde at møde forskellige simmere på med mange forskellige interesser.

Med Nye Venner kommer den nye by Windenburg. Her er masser af offentlige grunde og lidt færre beboelsesgrunde. Der er en masse steder dine simmere kan hænge ud med deres klubber og der er for eksempel flere barer og natklubber.

Generelt

Der er kommet én ny stræben der hedder “Flokkens leder” og 3 nye egenskaber; dansemaskine, en del af inderkredsen og naturlig leder. Sidstnævnte er en belønning man får, hvis man gennemfører stræbenen “Flokkens leder”.

Simmerne kan nu sende følelsesladede beskeder. Typen af besked afhænger af, hvilket humør simmeren er i. Det kan f.eks. være sende en glad, flirtende eller vred besked. Modtageren af beskeden vil som regel ringe tilbage til din simmer og spørge om de skal hænge ud.

Dine simmere får nu mulighed for at være nøgne, hvis de skulle have lyst til det. Man kan ikke vælge det som et tøjsæt i Lav en simmer, men når du vil skifte tøj, så får du mulighed for at vælge nøgen.

I Windenburg er der to grunde der er 64×64. Det er indtil videre de størst mulige grunde. De passer perfekt til en Legacy udfordring.

Det er nu muligt at have cafeer. Du kan f.eks. besøge Haren og Pindsvinet eller du kan lave din egen. På cafeen findes en espressobar, hvor det er muligt at vælge mellem et hav af forskellige kaffer samt små snacks i form at croissanter, scones mm.

Du kan nu planlægge en begivenhed der hedder dansefest, hvor dine simmere kan mødes og danse i 6 timer.

Der er to nye færdigheder med denne udvidelsespakke. Den ene er dans og den anden er DJ-Mixefærdighed. Dansefærdigheden kan trænes på dansegulvet, derhjemme til musik eller ved at øve foran spejlet. Man kan danse sammen eller alene og når din simmer er dygtig nok kan de også udfordre andre. DJ-Mixe-færdigheden man ved DJ-pulten eller ved at kigge på andre DJ’s på den lokale klub. Man kan købe en transportabel DJ-pult så man kan øve både hjemme og optræde ude. Man kan også øve sig på offentlige grunde, hvor der er en DJ pult tilgængelig.

Windenburg

Windenburg er den by der følger med udvidelsespakken Nye Venner. Den er inspireret af det moderne Europa og har et historisk islæt. Der er 4 nabolag og i alt 27 grunde der kan spilles på.

Nogle af de særligt interessante grunde fortæller vi om herunder. De kan blandt andet bruges til bryllupper, fester, dansefester eller kostumefester.

Alpehyttehaven

Rundt om Von Spøghs Palæ er der den smukkeste have med en underskøn udsigt til blandt andet en hækkelabyrint. Engang var palæet hjem til Greve og Lady Skalotteløg, Bernhard og Mathilda. Greven var en skør kunstner som holdt af at brænde sine egne malerier. Desværre gik det galt i 1898 og både greven og hans lady omkom i flammerne. Siden da er palæet renoveret og en hækkelabyrint er opført. På grunden kan man hilse på spøgelserne af Greveparret Skalotteløg og hvis man lærer dem at kende kan man lære noget mere om den forfærdelige brand der tog livet af dem.

Man kan udforske den store hækkelabyrint, ved at klikke på sneglestatuen ved indgangen til labyrinten.

I haven rundt omkring palæet finder man også en skak-pavillon og en bryllupsbue. Det er det perfekte sted til et drømmebryllup!

Klinten

Denne grund ligger også smukt og er omringet af nogle grafittimalede ruiner. I midten ligger en naturlig forfriskende pool. På spidsen af klippen er der placeret et bål og her er et fantastisk udsigtspunkt, hvor det eftersigende skulle være muligt at se et havmonster.

De oldgamle ruiner

I den gamle bydel ligger de oldgamle ruiner. Ind imellem bliver dette sted brugt til at holde fester eller andre events.

Nye aktiviteter

Med Nye venner udvidelsespakken er der masser af nye underholdningsmuligheder for dine simmere.

Spil og leg

Med spillebordet Lamaen sover er der garanti for mange timers underholdning for simmere i alle aldre. Der er både mulighed for leg og sjov men også for mere udfordrende og seriøse spil. Vinderen af spillet får en glad lama humørstump og taberen får en flov lama humørstump. Man kan købe bordet både til børn og voksne. Man kan desuden udskifte spil og lave det om til et kortspil i stedet for.

Det er også muligt at købe et dartspil, et bordfodboldbord og en arkademaskine (Knappeknuseren), som ligeledes kan spilles med alene eller sammen med andre. Du vil også finde dem på de lokale barer i Windenburg.

Fest og farver

De forskellige barer vil nu have forskellige temaaftener, som vil forekomme fra klokken 20-02 løbende igennem ugen. Og hver dag fra klokken 16-19 er der happy hour, hvor man kan købe drinks til halv pris. Barerne har desuden nye forbedrede menukort hvad angår mad og drikke.

  • Mandag: Bears night (kræver at du har vildmarksliv). Drinks sælges til halv pris men kun for bjørne.
  • Tirsdag: Aliens night (Kræver at du har arbejdstid). Drinks er nedsat med 25% for Aliens.
  • Onsdag: Ghosts night. Drinks er nedsat med 25% for spøgelser.
  • Torsdag: Knight night. Kræver ridderkostume. Drinks sælges til halv pris, men kun for riddere.
  • Fredag: Ladies night. Drinks er nedsat med 25% for kvinder.
  • Lørdag: Singles night. Drinks er nedsat med 25% men kun for singler.
  • Søndag: Guys night. Drinks er nedsat med 25% men kun for mænd.

Hvis du ikke har de påkrævede udvidelsespakker, så vil Bears night og Aliens night ikke blive erstattet af et anden event.

Det nye dansegulv hænger sammen med den nye dansefærdighed. Alle simmere kan bruge dansegulvet, men det er kun teenagere og herover som kan opnå dansefærdigheden. Hvis der er musik i nærheden kan de vise deres lækre moves på dansegulvet. Du vil opleve flere og flere seje dansetrin i takt med at din simmer bliver bedre til at danse. Der er hele 16 forskellige dansegulve man kan købe og de fås i et væld af farver.

Når simmere opnår niveau 3 i dansefærdigheden, så bliver de belønnet med et transportabelt dansegulv. Det ved man jo aldrig hvornår man kan få brug for!

DJ pulten hænger sammen med DJ mixefærdigheden, som kan læres af teenagere og opefter. Du kan købe din egen DJ pult eller du kan øve dig på dem der står rundt omkring på klubberne. Du kan endda tjene lidt drikkepenge hvis du spiller for andre ude i byen.

I takt med at du øger DJ mixefærdigheden, så kan man få mulighed for at lave et mix af sine yndlings sange, man kan opgradere den, sætte stemningen og meget mere. Det er også muligt at hyre en DJ til at komme og spille til din fest, hvis du selv skal deltage aktivt i festlighederne.

En simmer med niveau 10 i DJ mixefærdigheden kan mærke sit publikum og får mulighed for at kontrollere hvilke følelser der skal bringes i spil blandt dem. Måske vil man vælge at de skal være energiske eller flirtende?

De nye festbuske vil du se mange steder rundt omkring i Windenburg og du har også mulighed for at købe den hjem til din egen have.

Der er mange muligheder med denne busk. Hvis man er tissetrængende kan man gøde busken og hvis man er træt kan man tage en lur. Har man egenskaben dansemaskine kan man tage en diskolur. Det er også muligt at lave Juhuu i busken. Dog har busken tendens til at gøre simmerne lidt utilpasse efterfølgende. Man kan ikke få både i pose og i sæk åbenbart.

Bålhygge

Rundt omkring i Windenburg vil du finde flere bålsteder men du har også mulighed for at få et bål hjemme i din egen have.

Du kan hænge ud omkring bålet sammen med vennerne eller måske bare nyde en stille stund alene. Hvis der er spøgelser i nærheden kan de besætte bålet og sørge for at tænde det for dig. Hvis du har en udkåren er der også en interaktion som kan hjælpe med at sætte den rette flirtende stemning.

Normalt skal man passe på med at lege med ild, men der er faktisk flere muligheder for at lade ilden underholde sig med det nye bål. Din simmer kan lege med bålet eller de kan lave ilddans, hvor de slynger fakler med ild rundt omkring sig.

Hvis du er mere til bålfest, så er der også mulighed for at danse lidt rundt om bålet. Måske skal du holde midsommerfest?

Man skal huske at lægge brænde på ind imellem, hvis man ikke vil have det skal brænde helt ud.

Man kan også brænde ting på bålet. Du kan trække ting fra simmerens inventarliste og ind i bålet. Træt af lektierne? Bare ind i ilden med det ;)

Rygterne siger at hvis man brænder en Voodoo dukke der er knyttet til en simmer, så vil denne simmer få en meget varm oplevelse!

Espressomaskine

Med caféhæng og kaffeklubber hører naturligvis en espressomaskine til. Du kan finde den store espressobar på cafeen i Windenburg, men du kan også få din egen derhjemme.

I Espressobaren kan man bestille kaffe til at drikke på stedet eller til at tage med. Det er også muligt at bemande baren og servere både mad og drikke for kunderne.

Hvis du sætter espressomaskinen derhjemme skal du huske også at have en kaffemølle så du kan kværne bønnerne. Det kommer til at fylde lidt, så du kan godt finde et dedikeret kaffested i huset :-) Der er mulighed for at lave mange forskellige slags kaffe når først maskinen er sat op – nogle af dem kræver dog en opgradering af maskinen. De forskellige kaffer vil give simmeren nogle forskellige humørstumper i 4 timer.

Klædeskabe

De nye klædeskabe er ikke bare almindelige klædeskabe. De er kæmpe store klædeskabe med mange flere interaktioner end en lille kommode. Du kan selvfølgelig planlægge dit tøj og skifte dit tøj, men du kan også prøve nyt tøj sammen med veninderne. Dog må du være forberedt på at du ind imellem kommer til at ligne en klovn.

Hvis du er ked af det kan du græde i skabet, børn kan lege i skabet og hvis du har en flirt eller en kæreste så kan du kysse eller juhuu med dem i skabet.

Naturlige pools

Der er nu kommet flere muligheder for at skabe swimmingpools som ser lidt mere naturlige ud. Måske vil du gerne have det til at ligne en skovsø der skal passe smukt ind i din baghave. Eller måske vil du gerne tilføje lidt glimmer i vandet og nogle objekter der kan skabe damp og bobler. Der er virkelig nogle fine muligheder nu!

Med de nye udspringstrapper til poolen har dine simmere nu mulighed for at lave nogle ret seje spring ned i vandet. De kan lave baglæns salto, lave kanonkugledyk, hoppe almindeligt eller forsøge sig med et svanedyk. De kan hoppe sammen som en gruppe eller alene. Det er ikke altid at udspringet går godt og så vil de flove sig lidt og måske endda have lidt ondt oven på en solid maveplasker.

Klubber

I Sims 4 Nye Venner kan din simmer oprette nye eller deltage i eksisterende klubber. Klubber er et samlingspunkt for ligesindede simmere hvad end det handler om egenskaber, færdigheder eller personlighed. Klubber vil gerne bruge tid sammen, så de kan optjene klubfordele og interagere med andre klubber.

Bliv medlem af en klub

I Klubpanelet (ikonet med taleboblen) kan du styre din simmers tilknytning til forskellige klubber. Du kan deltage i eksisterende eller oprette din egen. Hver simmer kan deltage i op til tre klubber og hver klub har plads til seks medlemmer som udgangspunkt.

Du kan åbne klublederen og få et overblik over de eksisterende klubber. Du kan også bede om en invitation, hvis du er kvalificeret til at blive medlem eller du kan læse om hvad det kræves for at blive medlem. Du kan også være heldig at blive spurgt om du har lyst til at være med i en klub.

Hvis klubben er med åben invitation, så kan din simmer blive en del af klubben med det samme og vil blive spurgt om han/hun har lyst til at hænge ud til et klubmøde. Hvis klubben kun inkluderer via invitationer, så skal din simmer dog anmode om en invitation. I så fald vil simmeren blive spurgt om de vil lære klubben bedre at kende ved deres hjemsted.

Hvis du accepterer invitationen, så vil du med det samme rejse til klubbens hjemsted og blive opfordret til at tage del i klubbens aktiviteter og opbygge relationerne til medlemmerne. Hvis det føles rigtigt, så er der mulighed for at søge om optagelse ved at klikke på en af klubbens medlemmer.

Lav din egen klub

Hvis du har lyst, så kan du lave din egen klub hvor du er klubleder og hvor du selv bestemmer hvilke adgangskrav der skal være og hvilke aktiviteter klubbens medlemmer skal laves når de samles.

De adgangskrav man kan vælge imellem er:

  • Aldersgrupper
  • Civilstand (gift/ugift)
  • Karriere
  • Finansiel status
  • Egenskaber
  • Færdigheder (Niveau 2+)

Man behøver ikke at have adgangskrav. Hvis man har dem, så er det kun simmere som opfylder disse kriterier der kan blive medlemmer. Vær opmærksom på at du kun kan vælge kriterier som din simmer selv kan opfylde.

Du bestemmer om klubben skal mødes et bestemt sted hver gang, om de skal mødes på en bestemt type grund (f.eks. park, bar, natklub etc.) og du bestemmer også hvilke aktiviteter klubben skal lave. Det er også muligt at vælge hvilke klubaktiviteter der absolut ikke skal laves. Hvis medlemmerne laver disse aktiviteter kan de blive smidt ud af klubben. Du kan vælge om klubben skal have åben invitation (alle medlemmer kan invitere simmere der opfylder kravene) eller om det kun skal være de personer som lederen inviterer der er velkomne.

Når du laver klubben kan du invitere simmere med det samme, som spillet kan se møder dine kriterier.

Allerede eksisterende klubber

Når du starter et nyt spil, så vil der være en liste over klubber som din simmer kan deltage i. Hvis antallet af aktive klubber falder til under 10, så vil spillet automatisk generere nogle nye ud fra en liste af forhåndsdefinerede skabeloner.

Klubmøder

Når du har lavet en klub (eller er blevet leder af en klub) så kan klublederen starte et møde via klubpanelet. Så vil man blive spurgt om det skal være på klubbens hjemsted eller på den nuværende grund. Medlemmerne af klubben vil få en sms der spørger dem om de vil deltage i klubmødet.

Et klubmøde kan opstå spontant på den nuværende grund, hvis både klublederen og en eller flere af medlemmerne interagerer sammen.

Under et klubmøde vil medlemmerne have et ikon over deres hoved med klubbens symbol. Ikonet vil skifte farve afhængig af om simmerens aktivitet er en godkendt klubaktivitet eller ej.

  • Hvid = Simmeren er til klubmøde men udfører ikke nogen gruppeaktivitet endnu
  • Grøn = Simmeren udfører en godkendt aktivitet
  • Rød = Simmeren udfører en ikke-godkendt aktivitet

Et klubmøde vil ikke blive afsluttet af at man rejser til en anden grund, med mindre man rejser alene. Klubbens medlemmer vil automatisk være foreslået som rejsepartnere.

Klubmødet kan afsluttes via klubpanelet vist herunder eller ved at forlade grunden uden resten af klubben.

I takt med at klubbens medlemmer udfører klubaktiviteter optjenes der klubpoint. Med dem kan man købe klubfordele som kan booste simmernes oplevelse af at være med i klubben.

Det er kun lederen af klubben der kan ændre sammensætningen af klubaktiviteterne. Dette kan gøres via klubpanelet.

En klub kan have konflikter med andre klubber, ved at vælge specifikke sociale aktiviteter. Når man vælger nogle særlige klubaktiviteter får man mulighed for at vælge hvem aktiviteten skal gøres imod. Der kan vælges om det er noget alle skal udsættes for, kun bestemte aldersgrupper eller specifikke klubber. F.eks. kan man vælge at lave ballade mod børn eller at slås mod en anden gruppe.

På den måde kan man nærmest lave en hel historie omkring nogle bandekonflikter og nogle tragiske kærlighedshistorier på tværs af grupper.

I galleriet herunder kan du se nogle af de mange aktiviteter man kan vælge imellem til sin klub. Du kan trykke på hvert enkelt billede for at se det hele.

Der vil kun blive vist aktiviteter i relation til de udvidelsespakker man selv har installeret, så derfor kan der være nogle på listen du ikke vil se hos dig selv eller måske kan du se nogle som ikke er vist her.

At overtage magten fra lederen

Hvis du gerne vil overtage klubledelsen kan du vælge mellem to strategier. Du kan pænt spørge lederen om at træde tilbage eller du kan forsøge at overbevise de andre klubmedlemmer om at lederen skal overgive lederskabet til dig. Dette kan du gøre ved at f.eks. klage over lederen til de andre. Du vil så få en besked om at de heller ikke synes han/hun gør det godt nok. Når du har overbevist størstedelen af klubbens medlemmer om at lederen må træde fra, så kan din simmer prøve vælte lederen. En simmer som har egenskaben naturlig leder (belønning for at have gennemført stræbenen “Flokkens leder”) har lettere ved dette end andre.

Klubfordele

Klubben optjener point i takt med at de udfører klubaktiviteter der tjener klubbens formål. Pointene kan bruges til at købe forskellige fordele som f.eks. særlige håndtryk, jakker og lignende. Det kan også være færdighedsboostere som gør at en simmer øger sin færdighed hurtigere ifm. klubmøder end ellers. F.eks. hvis en klub mødes for at male og de har en booster ift. male-færdigheden, så vil de hurtigere opbygge færdighedspoint inden for maleri.

Nogle fordele har begrænsninger forstået på den måde at har man først købt et håndtegn og dernæst købt et andet, så kan man ikke længere bruge det første. Der kan kun være et aktivt håndtegn. Ligeledes kommer nogle af fordelene i forskellige grader. Eksempelvis kan man købe “Selvsikker klubstemning”, “Stærkere selvsikker klubstemning” og “Stærkest selvsikker klubstemning” og det er selvfølgelig kun en af dem der kan være gældende ad gangen. Hvis en klub køber forskellige stemninger, så kan man via sociale interaktioner vælge hvilken stemning man ønsker skal være gældende.

Hvad synes du er det fedeste ved udvidelsespakken Nye Venner?